Consultatii de specialitate: 0264-4465660723-270676 Cardiologie Interventionala: 0371-350.647

Atinge-ti greutatea ideala si amelioreaza-ti starea de sanatate prin dieta

Obezitatea si supraponderea reprezinta un pericol real, prin scaderea sperantei de viata pe de o parte, si prin bolile pe care le determina, pe de alta parte. Cateva dintre cele mai importante, prin consecintele lor vitale, sunt bolile cardiovasculare, dislipidemiile, hipertensiunea, diabetul si diverse forme de cancer.

Controlul greutatii trebuie sa fie o atitudine permanenta de-a lungul existentei noastre. Daca pana acum nu ati avut aceasta preocupare si va ganditi sa alegeti un moment propice pentru a incepe sa faceti ceva, atunci aflati ca cel mai bun moment este ACUM.
De aceea va propunem dieta fara regim, care consta in a renunta la vechile obiceiuri care va fac sa nu puteti scapa de kilogramele in plus. Persoanele supraponderale au anumite obiceiuri comune si, oricat de surprinzator ar parea, nu este vorba de faptul ca mananca prea mult..
Curele de slabire propun o mentalitate de tipul :”doua luni cu regim, zece luni fara “, care nu fac decat sa ne subrezeasca sanatatea, sa devenim depresivi si deziluzionati.
Dieta fara regim aduce schimbari permanente, sanatoase in viata noastra si, ce este mai important, nu mai punem niciodata la loc kilogramele date jos, chiar daca mai intervin mici exceptii alimentare, important este ca acestea sa nu devina din nou obicei.
Greutatea optima poate fi atinsa in trei pasi:

Pasul 1 : Consultatia initiala -fiecare pacient trebuie cunoscut in amanunt in ceea priveste patologia asociata, istoricul greutatii , stilul de viata, preferintele si obiceiurile alimentare si, nu in ultimul rand, capacitatea de a efectua efort fizic
•  cantarirea si analiza corporala completa ne ofera date despre –greutatea actuala, valoarea metabolismului bazal, procent de grasime subcutanata/ viscerala, retentie de apa in organism
•  impreuna stabilim greutatea ideala care trebuie sa fie o valoare realista, nu doar rezultatul unei formule matematice. In stabilirea acestei valori tinem cont in primul rand de varsta, patologia asociata si capacitatea de a face miscare
•  pentru atingerea greutatii dorite nu este nevoie de tablete, licori sau aparate miraculoase, ci doar de ambitie, rabdare si dorinta de a-ti reeduca stilul de alimentatie. Vom pune impreuna bazele unui stil de viata sanatos care trebuie sa te ajute sa slabesti simplu, in ritmul pe care il stabilim impreuna, sa devii mai sanatos si, de ce nu, mai atragator/atragatoare. Veti reusi sa scadeti in greutate fara sa numarati calorii sau sa evitati carbohidratii, grasimile sau proteinele, trebuie doar sa stiti cu care trebuie sa va imprieteniti mai mult.

Pasul 2: Consultatiile de monitorizare
•  Cantarirea periodica ne asigura ca fiecare kg este dat jos de unde trebuie .
•  Se monitorizeaza scaderea procentului de grasime subcutanata si viscerala, scaderea retentiei de apa si, in functie de rezultatele obtinute, se stabileste planul alimentar pentru urmatoarele doua saptamani sau pentru urmatoarea luna
•  Este important sa constientizam ca scaderea in greutate si corectarea greselilor alimentare este asemeni unui maraton, nu o putem transforma intr-un sprint

Pasul 3: Monitorizarea mentinerii
– Ati ajuns la greutatea dorita : FELICITARI!
– Succesul programului de scadere in greutate sta in mentinere.
– De aici inainte veti dovedi ca ati reusit sa va corectati greselile alimentare si ca sunteti capabili sa faceti propriile alegeri sanatoase in ceea ce priveste alimentatia de zi cu zi.
-Exceptiile alimentare trebuie savurate, dar nu trebuie sa devina un obicei.
Dr Oana Vlad-Uzarciuc
medic diabet nutritie si boli metabolice

0 Comentarii

Lasa un raspuns

Your email address will not be published.

#

Programari

Cardiologie si alte specialitati medicale:

0264 446 566 / 0723 270 676

Cardiologie interventionala:

0371 350 647